FAQ

Algemeen


Waar is een Boogle Bike beschikbaar?

Een Boogle Bike is beschikbaar bij onze Boogle Partners in heel Nederland.

Is de fiets die ik krijg nieuw?

Wij kunnen niet garanderen dat je een nieuwe fiets krijgt. Boogle members met een 3-jarige overeenkomst krijgen bij aanvang membership altijd een nieuwe Boogle Bike in bruikleen. Elke Boogle Bike is natuurlijk in goede staat. Dat zit dus wel goed.

Mag ik aanpassingen doen aan mijn Boogle Bike?

Je mag alleen aanpassingen doen die je bij inlevering van je fiets zonder beschadiging weer kunt verwijderen. Monteren van een fietsmandje of kratje met tiewraps is uiteraard mogelijk.

Bestellen


Hoe bestel ik een Booglefiets?

Je kunt een Boogle Bike bestellen bij onze Boogle Partners of via onze website. Volg de procedure in het aanmeldingsformulier en de eerste stap is gezet. Zodra wij je bestelling hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat deze klaar staat bij 1 van onze Boogle Partners. Na aflevering kun je zorgeloos fietsen op je Boogle Bike.

Abonnement


Wat is de minimale contractduur?

Ons membership voor de Boogle Basic is af te sluiten vanaf 3 maanden. Voor de modellen Comfort, E-Bike en Speedpedelec hanteren wij minimaal 12 maanden. Na het verstrijken van de afgesloten huurperiode, worden de overeenkomst en de huurperiode automatisch voor onbepaalde tijd verlengd. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd is maandelijks opzegbaar.

Ik wil mijn abonnement wijzigen, kan dat?

Uiteraard is het altijd mogelijk om te switchen binnen het aanbod van Boogle Bike. Wil je bijvoorbeeld van een Boogle Basic naar een Boogle Comfort of andersom? Dan gaan we dat direct voor je regelen. Neem contact met ons op.

Hanteren jullie een opzegtermijn?

De opzegtermijn van je Boogle Bike membership bedraagt minimaal één maand voor het einde van je membership. Je membership loopt dan nog door tot einde contractduur. Tot die tijd kun jij je fiets gewoon blijven gebruiken.

Financieel

 

Kan ik een factuur krijgen?

Dit is geen probleem. Neem contact met ons op en wij zorgen er voor dat je een factuur ontvangt.

Hoe kan ik mijn bankgegevens aanpassen?

Als het gaat om het aanpassen van een IBAN-rekeningnummer, dan kunnen wij dat direct voor je regelen. Mail ons je nieuwe rekeningnummer en tenaamstelling zodat wij dit kunnen aanpassen.

Iemand anders wil voor mij betalen, is dit mogelijk?

Dit is mogelijk. Graag ontvangen we van de rekeninghouder een ondertekende e-mail waarin aan ons wordt bevestigd dat deze persoon het abonnement namens jou betaald. Zodra we dit hebben ontvangen, passen we de gegevens aan.

Ik heb een betalingsherinnering of aanmaning ontvangen. Wat moet ik doen?

Zodra je een betalingsherinnering ontvangt is de de automatische incasso waarschijnlijk mislukt. Boogle Bike stuurt je dan een betalingsherinnering. Je kunt het bedrag vervolgens voldoen via iDeal. Indien je niet direct kunt betalen, kun je contact met ons opnemen. We gaan dan kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Reparatie

 

Wat gebeurt er als mijn fiets stuk gaat?

De reparaties voor de Boogle Bike zijn kosteloos. LET OP! De schade op de Boogle Bike voor de reparaties MOET je laten repareren bij de Boogle Partner waarbij de fiets is opgehaald, anders zijn de reparatie kosten voor je eigen rekening. De kosteloze reparaties gelden alleen bij schade die is veroorzaakt door het gebruiken van de fiets, denk aan problemen met: de banden, remmen, verlichting en/of versnellingen. Bij oneigenlijke schade, is de schade voor je eigen rekening. Denk hierbij aan: kapot zadel, trapper gebroken, verlichting afgebroken. De reparaties aan je Boogle Bike zullen plaatsvinden binnen 1 tot 3 werkdagen.

Pechhulp voor Boogle E-Bike en Speed Pedelec

Pech zit in een klein hoekje en komt altijd ongelegen. Als je 1 kilometer van huis bent kunt je gebruik maken van de pechhulp service. ENRA Pechhulp zorgt ervoor dat je bij pech direct wordt opgehaald (samen met uw fiets) en wordt teruggebracht naar de Boogle partner waarbij je de schade kan laten repareren. Bij Pech bel je naar: 0570 - 741 988. Je krijg per mail de ENRA pech gegevens opgestuurd zodat je een afspraak kan maken met de pechhulp en teruggebracht kan worden.

 

Diefstal

 

 

Wat gebeurt er als mijn fiets wordt gestolen?

In geval van vermissing of diefstal van de Boogle Bike ben je verplicht om dit binnen 24 uur te melden aan Boogle Smart Cycling, de sleutel van de Boogle Bike aan ons te overhandigen en aangifte te doen. In het geval je fiets wordt gestolen ben je een eigen risico verschuldigd.

 

Het eigen risico per Boogle Bike is:

Boogle Basic/Small:        €  40,--

Boogle Comfort:              €  60,--

Boogle E-Bike:                  €  80,--

Boogle Speed Pedelec:   € 100,--

Je ontvangt van Boogle Smart Cycling een vervangende Boogle Bike nadat de aangifte is afgerond.

 

In het geval dat je fiets vermist of gestolen is en de sleutel van de Boogle Bike NIET aan ons kunt overhandigen, dan ben je dervingskosten verschuldigd.

 

Dervingskosten per Boogle Bike is:

Boogle Basic/Small         €       340,–

Boogle Comfort                €     570,–

Boogle E-Bike                   €   1.230,–

Boogle Speed Pedelec     €   2.470,–

Je ontvangt van Boogle Smart Cycling een vervangende Boogle Bike nadat de betaling is verricht.